شرکت مسئولیت محدود را بشناسید

شرکت های با مسئولیت محدود از متداول ترین انواع شرکت های تجاری در ایران می باشند.ماده ی 94 قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود را بدین نحو تعریف می نماید: شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا تا میزان سرمایه خود در قروض و تعهدات شرکت متعهد می شود

.در اسم شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود” حتما ذکر شود و در ضمن نباید اسم هیچ یک از شرکا نام برده شود.
شرکت با مسئولیت محدود،مانند سایر شرکت های تجارتی دارای شخصیت حقوقی است.(ماده ی 583 قانون تجارت) و  به عنوان یک شخص حقوقی می تواند دارای کلیه ی حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قایل است

سرمایه ی شرکت می تواند به صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد.لیکن طبق ماده ی 96 موسسین این گونه شرکت ها موظفند که کل سرمایه ی نقدی را تادیه و کل سرمایه ی غیر نقدی را نیز تقویم و تسلیم کنند

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

1-(کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد (اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین

۲- (گواهی عدم سوء پیشینه(کلیه اعضاء و بازرسین

۳-تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص)

۴-امضا و تأیید اوراق شرکت

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟

مرحله اول

عقد قرارداد

شما می توانید قرارداد «ثبت شرکت مسئولیت محدود» خود را به صورت تلفنی، حضوری، منعقد نمایید

 

مرحله دوم

تکمیل مدارک

جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت تان می بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید.

جهت سهولت کار می توانید مدارک خود را به صورت آنلاین  ارسال کنید

مرحله سوم

تأیید نام

در این مرحله نام های پیشنهادی شما (با رعایت اولویت) به اداره مربوطه ارسال می شود و چنانچه مطابق با شرایط زیر باشد یک نام برای شرکت تان تأیید می شود.

چنانچه در انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران ثبت ملاصدرا تماس حاصل نمایید.

نکات انتخاب نام

چند نام با توجه به اینکه: الف– نام خارجی نباشد ب- سابقه ثبت نداشته باشد پ- دارای معنا ومفهوم باشد ت- بافرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد  انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده به عمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود.

 

مرحلــــه چهارم

امضای اوراق

در این مرحله می بایست تقاضانامه و مدارک تنظیم شده برای شرکت توسط کارفرما تأیید شود.

 

مرحله پنجم

تشکیل پرونده

مدارک توسط کارشناس جهت تشکیل پرونده به اداره مربوطه تحویل می شود و در دبیرخانه ثبت می شود.

 

مرحله ششم

کارشناسی

کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارک ارسالی موجود، پرونده را کارشناسی و اعلام نظر می کند. در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

 

مرحله هفتم

تحویل اسناد شرکت

شرکت شما ثبت شده است پس از پایان کار، به کارشناس تحویل مدارک مراجعه می نمایید و موارد زیر را دریافت می کنید

تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس