نشان CE چیست؟

مجوز ورود به بازارها ی اروپایی:

CE برگرفته از دوکلمه EUROPEAN COMMUNITY به مفهوم اروپای متحد و CONFORMITY EUROPEAN به مفهوم تطابق اروپایی هم اشاره شده می باشد. CE نشان کیفیت نیست ،بلکه حکایتی از ایمنی محصول دارد. این مشان بیانگر تطابق ایمنی محصول با الزامات اتحادیه اروپا می باشد.

نشان CE ادعای تولیدکنندگان می باشد که این محصول همه ویژگی های ضروری مربوط به مقرارت اروپایی را دارد. پذیرش نشان CE بطور دستورالعملی د رکشور های عضو اتحادیه اروپا و کشور های منطقه اقتصادی اروپا به اجرا در می آید . این کشور ها شامل استرالیا، بلژیک، یونان، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لاتویا ، لیختن ایشتین، فنلاند، فرانسه، قبرس،بلغارستان، لیتوانیا، لوکزمبورگ، مالتا، نوروژ، هلند، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوانیا، اسپانیا، سوئد و انگلستان می باشد. کشورهای دیگر نیز تمایل زیادی دارند تا این مقررات را در آینده نزدیک بکار گیرند. برای فروش محصولی در هر یک از این کشورها یک اصل لازم می باشد.

با داشتن آرم نشان CE مجوز ورود به بازارهای اروپایی را پیدا می نمایید.محصولاتی که گواهی CE دریافت کنند شانس بیشتری برای بازاریابی و تصاحب بازارهای جهانی خواهند داشت.